JAG ÄR WANTED


Läser en grym bok just nu. Har läst sen 2 imorse, den är verligen grym!
Det är en sann historia och handlar kille som berättar om sitt yrkeskriminella liv, sitt liv om grova rån och brutal våld. I boken analyserar han om varför han tror att han blev som han blev, han berättar också om det liv han lever idag. Numera bor han i Thailand för att inte bli haffad av den svenska polisen. Om han återvänder till Sverige så har han en lång tid på kåken framför sig. Något han väljer att slippa. Hans son bor i Sverige och den närmaste kontakten dom får är via internet. En son han fick vid 18 års ålder men som han aldrig riktigt har fått lära känna, pågrund av det liv han "valt" att leva. Boken griper tag, får en att förstå på ett annat sätt. Läs den.

" Vill inte ursäkta mig, få förlåtelse eller få folk att tycka synd om mig. Vill heller inte bli hatad,vem vill det? Men håret på armarna reser sig när jag snackar om rån, tunga rån givetvis, indrivningar, inlåsningar, ekobrott och grovt jävla våld. En brutal värld som var min vardag som yrkeskriminell i över tjugo år.
Sitter här idag, i en sketen kvart i Bangkok, med ett pris på mitt huvud, lyst av polisen och jagad av folk i den undre världen. Har knappt mat för dagen och där hemma väntar Jack, min son. Han har undrat varje dag när jag ska komma hem. Hur svarar man på det?
Happy end, vad fan är det? Boken är lika full av skit som grova brott som mitt verkliga liv. Men också min strävan och längtan efter att få komma hem, knata barndomskvarter och bara få sitta där, kanske på en parkbänk i trugg miljö och känna att allt är över.
Välkommen till min värld. En brutal verklighet hur man är vrider och vänder på det".

David Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0